יום ראשון, 18 בינואר 2015

רישיון עסק לפאבים וּלמועדונים


■ פאב הוא מקום שבו עיקר הפעילות מתבטא בהגשת משקאות חריפים על רקע מוזיקה בעוצמה בינונית עד גבוהה. חלק ניכר מן העסק מתנהל בעמידה ולא בישיבה על כיסאות מסביב לשולחן.
■ לפאב יצורפו לעתים, פעילויות, שיש להן קשר לבתי אוכל ברמה של מזון פשוט עד מזנון, בית קפה או מסעדה.
■ לעתים משלב בר המשקאות הגשת מזון ורחבה המאפשרת גם מופעים וריקודים, והקהל יושב או עומד, לפי סוג העסק והמופע.
רמת היצירתיות ומנעד השילובים של משקאות משכרים, סוגי מזון שונים ומוזיקה – הוא רחב מאוד, וכל ניסיון לקבוע הגדרות חד-משמעיות נידון מראש לכישלון.
ידוע שלעסקים מסוג זה יש פוטנציאל גדול לחיכוך עם הסביבה ולגרימת מטרד לשכנים, ואשר על כן היערכותו של היזם להקמת העסק במקום הנכון ובדרך הנכונה תגדיל את סיכוייו של העסק לקבל רישיון עסק ולהצליח בלי להסתכסך עם הסביבה. הניסיון שהצטבר מלמד שלעסקי הפאבים והמועדונים יש מאפיינים מיוחדים המחייבים היערכות השונה מן ההיערכות לפתיחת עסקים אחרים כבר בשלב בחירת מקום העסק, וכמובן – בדרך התנהלותו.
על פאבים ומועדונים, כעסקים טעוני רישוי, חלה החובה להגיש בקשה לרישיון עסק לפאב / מועדון, ואין הדבר משנה כלל היכן ממוקם העסק. חשוב ביותר שבעל המקצוע המלווה את הפאב בדרכו לקבלת רישיון עסק יכיר היטב את עבודתו ואת היועצים המקצועיים שיש לצרף להכנת הבקשה. לדוגמה, לעתים יידרש מטעם הרשות המוניציפלית – העירייה, המועצה המקומית או המועצה האזורית – להגיש בנפרד נספח של התכנית לשירותי הכבאות, נספח בטיחות למשטרת ישראל, אישור משרד הבריאות, אישור המשרד להגנת הסביבה וכן הלאה.
על אופן ההגשה עצמו לעמוד בכל התקנות ובשלל הדרישות, לרבות בחוקי העזר העירוניים הקובעים היכן ניתן לפתוח את העסק, עד איזו שעה ניתן לפעול בו, מהו גבול עוצמת הרעש וכולי.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה