יום שלישי, 21 ביולי 2015

מה כוללת הרפורמה החדשה ברישוי בנייה?

הרפורמה החדשה בבנייה מטרתה להתמודד בצורה יעילה במשבר הדיור המתמשך, ויש האומרים שהיא נועדה לקצר באופן משמעותי את זמני ההמתנה אל מול גלגליה השוחקים של הביורוקרטיה בכל רשויות המקומיות. מרגע כניסת הרפורמה לתוקף יעניק משרד הפנים סמכויות לוועדות המקומיות, ובכך יתקצר לאין ערוך התהליך הביורוקרטי של אישור התכניות.
נוסף על כך, עבודות בנייה קטנות, כגון שערים, גדרות, דודי שמש ופרגולות – עבודות אלו לא יהיו זקוקות עוד להיתר בנייה. ואילו עבודות גדולות יותר – יקוצר זמנן באופן משמעותי. והיה והתיק לא יטופל כראוי מצד הרשות (כלומר בפרק הזמן שנקבע) – הבקשה תיחשב לאלתר כהיתר בנייה כדין.
בעת התהליך ברפורמה החדשה יחולו שינויים גם במסלולי הרישוי בגופים המוניציפליים – בעיריות, במועצות המקומיות ובמועצות האזוריות.

פטור מוחלט מרישוי בנייה – להלן:
  1. מחסן עד 6 מ"ר.
  2. פרגולה עד 50 מ"ר.
  3. גגונים וסוככים.
  4. גדר עד גובה 1.5 מ"ר.
  5. התאמות נגישות.
  6. צובר גז.
חשוב לעמוד בהגבלת החוק לתכנון ובנייה ולעמוד בתנאים לקבלת היתר, זאת אומרת שניתן לבצע את כל התוספות שהוזכרו לעיל בכפוף לתכנית בניין ערים ברשות הרלוונטית, כלומר בתכנית המתייחסת ספציפית למגרש ובהתאם לחוקים. לאחר ביצוע הפעולה יש להתריע בפני הרשות על אודות התוספת בתוך פרק זמן סביר.

ייפתח מסלול מקוצר של עד 45 יום למקרים הבאים:
  1. תוספת בנייה של עד 25 מ"ר – מעל שטח של 12 מ"ר נדרש מרחב מוגן.
  2. בנייה על גגות – בשטח של עד 40 מ"ר.
  3. הוספת מרפסת.
  4. סגירת מרפסת.
  5. הוספת מעלית במבנה קיים.
  6. פרגולה מבטון.
לכל שאר ההיתרים יקוצר זמן הרישוי לעד 90 יום בלבד.
שים לב! והיה ולא תינתן תשובה עד למועד שנקבע, תגולגל האחריות לרשות המוניציפלית ויתקבל אישור אוטומטי לתושב. כלומר, עצם הבקשה ייחשב להיתר על סמך תאריך המסירה.
משרד קלוד אדריכלים "אדריכל בראשון לציון" מכיר היטב את חוק תכנון ובנייה. אנו נשמח לתת לך ייעוץ ראשוני טלפוני חינם.

הערה: אין להסתמך על המידע שנמסר במאמר זה כייעוץ או כעצה משפטית עבור תכנון נכסים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה